Google Analytics

Med Google Analytics – effektmåling og professionel webanalyse, kan I ikke blot måle salg og konverteringer. I får også indblik i, hvor de besøgende kommer fra, hvad de har søgt for at finde jer, hvordan de bruger jeres website og mange andre spændende informationer, som kan gavne jeres online markedsføring.

Google Analytics er et gratis sporingsværktøj, hvor I bl.a. kan måle trafikken på jeres hjemmeside.

Har I online annoncering på div. medier kan I bl.a. se hvor mange trafik, dette har genereret til jeres hjemmeside.

Med Google Analytics kan I altså se, hvad der virker og ikke virker, og kan derved spare mange unødige annoncekroner.

De fleste hjemmesider har I dag “koblet” Google Analytic på, men desværre er det ikke alle virksomheder, der har adgang til de rapporter der bliver genereret. Måske får man tilsendt mails med vedhæftede rapporter og statistikker fra webudbyderen, men det er lagt fra de fleste, der lige ved, hvad og hvordan disse kan “læses” – og hvordan de kan bruges i det daglige. De fleste orker heller ikke, at se på sådanne statistikker, da det jo bare er nogle tal.. MEN hvis man ved, hvordan og hvad man kan bruge disse tal til – kan det virkelig være nyttigt i forhold til konvertering af de besøg, der kommer på hjemmesiden.

Kontakt mig hvis I vil vide mere om Google Analytics, om brugen af dette redskab eller hvis I har brug for at få lagt en sporingskode ind på jeres hjemmeside, der er sat op til jeres egen Google konto.

Det er et vigtigt redskab, som er rigtig godt at have kendskab til, og hvordan dette bruges til at “måle” div. ting. 

google-analytics-logo