Google Analytics
Google Analytics – effektmåling og professionel webanalyse
Med Google Analytic effektmåling og professionel webanalyse, kan man ikke blot måle salg og konverteringer. Man får også indblik i, hvor de besøgende på ens hjemmeside kommer fra, hvad de har søgt for at finde en, hvordan de bruger websitet samt mange andre spændende informationer, som kan gavne ens online markedsføring.
Google Analytics er et sporingsværktøj, hvor man bl.a. kan måle trafikken på sin hjemmeside.
Har man online annoncering på div. platforme kan man bl.a. se hvor meget trafik samt konverteringer dette har genereret.
Med Google Analytics kan man altså se, hvad der virker og ikke virker, og kan derved spare mange unødige annoncekroner.
De fleste hjemmesider har i dag “koblet” Google Analytic til sitet, men desværre er det ikke alle virksomheder, der har adgang til de rapporter der bliver genereret. Måske får man tilsendt mails med vedhæftede rapporter og statistikker fra webudbyderen, men det er lagt fra de fleste, der lige ved, hvad og hvordan disse kan “læses” – og hvordan de kan bruges.
Google Analytic er et vigtigt redskab til opnåelse af optimal markedsføring for ens virksomhed
De fleste orker heller ikke at se på statistikker, da det jo “bare” er nogle tal. Men hvis man ved, hvordan og hvad man kan bruge disse informationer til – kan det virkelig være nyttigt i forhold til konvertering af de besøg, der kommer på hjemmesiden.
Skab målbare resultater med din egen personlige digitale online marketing ekspert.
Læs mere her om HVORDAN jeg kan hjælpe netop jeres virksomhed og hvad det koster.
Kontakt DOBA Rådgivning på telefon 30 22 48 90, hvis du vil vide mere om Google Analytics.